WSO

ANEKS
do Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania

SZKOŁA PODSTAWOWA I GIMNAZJUM

 

·        Podczas zajęć edukacyjnych obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych (aparaty powinny być schowane i wyłączone).

·        Poza zajęciami edukacyjnymi (przerwy, czas przed i po zajęciach) telefon może być używany w trybie „milczy”.

·        Nagrywanie dźwięku i obrazu za pomoc± telefonu lub innego urządzenia elektronicznego jest możliwe jedynie za zgodą osoby nagrywanej lub fotografowanej.

·        Zaginięcie lub kradzież telefonu należy niezwłocznie zgłosić wychowawcy lub dyrektorowi szkoły.

·        Niezastosowanie się do ustalonych reguł skutkować będzie odebraniem uczniowi urządzenia lub telefonu i przekazaniem go do depozytu znajdującego się u dyrektora szkoły. Urządzenie będą mogli odebrać wyłącznie rodzice ucznia.

·        Uczniowie szkoły zobowiązani są do noszenia mundurków. Za brak mundurka przewidziane są kary.

·        Za przefarbowanie włosów, używanie żelów, lakierów i makijażu uczeń karany będzie zgodnie z hierarchii kar. Ponadto uczeń zobowiązany jest do przywrócenia naturalnego koloru włosów.

Wyciąg z Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania


 

Kryteria ocen z zachowania w gimnazjum

 


 

Ustala się następujące wytyczne do oceny z zachowania:

1.        Postawy proedukacyjne (stosunek do obowiązków szkolnych):

1)       aktywno¶ć na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych,

2)       frekwencja,

3)       dyscyplina na lekcji,

4)       poszanowanie mienia szkoły,

5)       samoocena i samokontrola w procesie dydaktycznym.

2.        Postawy prospołeczne (kultura osobista, zasady współżycia w zespole):

1)       stosunek do koleżanek, kolegów, nauczycieli, rodziców, pracowników obsługi,

2)       kultura języka,

3)       pomoc koleżeńska i aktywność społeczna,

4)       podporządkowanie się zaleceniom i poleceniom nauczycieli, dyrektora, i innych pracowników szkoły,

5)       przeciwstawianie się brutalności i wulgarności.

3.        Postawy prozdrowotne (zdrowie, higiena, bezpieczeństwo):

1)       dbałość o bezpieczeństwo własne i innych,

2)       dbałość o zdrowie (w tym niezażywanie używek takich jak: tytoń, alkohol, narkotyki),

3)       dbałość o estetykę ubioru, wyglądu (czystość i higiena) własną               i otoczenia;

-   dopuszcza się noszenie kolczyków przez dziewczęta wyłącznie w uszach,

-   zabrania się malowania oczu, ust, włosów i paznokci,

-   wymaga się odświętnego ubioru podczas uroczystości szkolnych, egzaminów, świąt państwowych i w innych sytuacjach wskazanych przez wychowawcę.

4.        Osiągnięcia ucznia (szczególne uzdolnienia):

1)       wykazywane uzdolnienia i zainteresowania,

2)       udział i sukcesy w olimpiadach, konkursach, festiwalach i zawodach sportowych,

3)       mocne strony ucznia,

4)       inne spostrzeżenia i sygnały ze strony nauczycieli, innych pracowników szkoły.

-   Dane niezbędne do analizy frekwencji:

-   wzorowe – 0 godzin nieusprawiedliwionych

-   bardzo dobre – 1 godzina nieusprawiedliwiona

-   dobre – od 2 do 5 godzin nieusprawiedliwionych

-   poprawne - od 6 do 10 godzin nieusprawiedliwionych

-   nieodpowiednie - od 11 do 15 godzin nieusprawiedliwionych

-   naganne - powyżej 15 godzin nieusprawiedliwionych.

5.        Trzy spóźnienia nieusprawiedliwione na lekcje będą traktowane jako jedna godzina nieobecności nieusprawiedliwionej.

6.        Uczeń usprawiedliwia nieobecności w ciągu 2 tygodni od ich zakończenia.

7.        Zasady postępowania szkoły w sprawie nieobecności ucznia na zajęciach:

1)       wychowawca podejmuje kontakt z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sytuacji, gdy w ciągu 2 tygodni uczeń nie usprawiedliwi opuszczonych zajęć,

2)       nauczyciele przedmiotu zgłaszaj± wychowawcy powtarzające się nieobecności na danym przedmiocie,

3)       konsekwencje wynikające z nieusprawiedliwionych godzin:

a)  rozmowa indywidualna wychowawcy z uczniem (1 godzina nieusprawiedliwiona),

b) rozmowa wychowawcy z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami) odnotowana w dzienniku (najpóźniej po 10 godzinach lekcyjnych nieusprawiedliwionych),

c)  kontakt wychowawcy z pedagogiem (w przypadku podejrzenia o wagary),

d) upomnienie ucznia przez dyrektora szkoły (po 11 godzinach lekcyjnych nieusprawiedliwionych) i pisemne powiadomienie rodziców,

e)  nagana dyrektora szkoły i złożenie wniosku o ukaranie rodziców do wójta gminy.

8.        Zasady postępowania szkoły w sprawie udzielonych upomnień i nagan:

1)       upomnienie wychowawcy klasy – uczeń może otrzymać najwyżej ocenę bardzo dobrą,

2)       jedna nagana wychowawcy klasy – uczeń może otrzymać najwyżej ocenę dobrą,

3)       kolejna nagana wychowawcy – ocenę poprawną,

4)       jedna nagana dyrektora szkoły – uczeń otrzymuje ocenę nieodpowiedni±,

5)       kolejna nagana dyrektora szkoły – uczeń otrzymuje ocenę naganną, także w przypadku udowodnionego konfliktu z prawem.

 

Każde upomnienie i nagana musi być odnotowane w dzienniku lekcyjnym,         o naganach należy poinformować rodziców.