ANEKS
do Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania
SZKOŁA PODSTAWOWA I GIMNAZJUM
· Podczas zajęć edukacyjnych obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych (aparaty powinny być schowane i wyłączone).
· Poza zajęciami edukacyjnymi (przerwy, czas przed i po zajęciach) telefon może być używany w trybie „milczy”.
· Nagrywanie dźwięku i obrazu za pomoc± telefonu lub innego urządzenia elektronicznego jest możliwe jedynie za zgodą osoby nagrywanej lub fotografowanej.
· Zaginięcie lub kradzież telefonu należy niezwłocznie zgłosić wychowawcy lub dyrektorowi szkoły.
· Niezastosowanie się do ustalonych reguł skutkować będzie odebraniem uczniowi urządzenia lub telefonu i przekazaniem go do depozytu znajdującego się u dyrektora szkoły. Urządzenie będą mogli odebrać wyłącznie rodzice ucznia.
· Uczniowie szkoły zobowiązani są do noszenia mundurków. Za brak mundurka przewidziane są kary.
· Za przefarbowanie włosów, używanie żelów, lakierów i makijażu uczeń karany będzie zgodnie z hierarchii kar. Ponadto uczeń zobowiązany jest do przywrócenia naturalnego koloru włosów.
Wyciąg z Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania
Kryteria ocen z zachowania w gimnazjum
Ustala się następujące wytyczne do oceny z zachowania:
1. Postawy proedukacyjne (stosunek do obowiązków szkolnych):
1) aktywno¶ć na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych,
2) frekwencja,
3) dyscyplina na lekcji,
4) poszanowanie mienia szkoły,
5) samoocena i samokontrola w procesie dydaktycznym.
2. Postawy prospołeczne (kultura osobista, zasady współżycia w zespole):
1) stosunek do koleżanek, kolegów, nauczycieli, rodziców, pracowników obsługi,
2) kultura języka,
3) pomoc koleżeńska i aktywność społeczna,
4) podporządkowanie się zaleceniom i poleceniom nauczycieli, dyrektora, i innych pracowników szkoły,
5) przeciwstawianie się brutalności i wulgarności.
3. Postawy prozdrowotne (zdrowie, higiena, bezpieczeństwo):
1) dbałość o bezpieczeństwo własne i innych,
2) dbałość o zdrowie (w tym niezażywanie używek takich jak: tytoń, alkohol, narkotyki),
3) dbałość o estetykę ubioru, wyglądu (czystość i higiena) własną i otoczenia;
- dopuszcza się noszenie kolczyków przez dziewczęta wyłącznie w uszach,
- zabrania się malowania oczu, ust, włosów i paznokci,
- wymaga się odświętnego ubioru podczas uroczystości szkolnych, egzaminów, świąt państwowych i w innych sytuacjach wskazanych przez wychowawcę.
4. Osiągnięcia ucznia (szczególne uzdolnienia):
1) wykazywane uzdolnienia i zainteresowania,
2) udział i sukcesy w olimpiadach, konkursach, festiwalach i zawodach sportowych,
3) mocne strony ucznia,
4) inne spostrzeżenia i sygnały ze strony nauczycieli, innych pracowników szkoły.
- Dane niezbędne do analizy frekwencji:
- wzorowe – 0 godzin nieusprawiedliwionych
- bardzo dobre – 1 godzina nieusprawiedliwiona
- dobre – od 2 do 5 godzin nieusprawiedliwionych
- poprawne - od 6 do 10 godzin nieusprawiedliwionych
- nieodpowiednie - od 11 do 15 godzin nieusprawiedliwionych
- naganne - powyżej 15 godzin nieusprawiedliwionych.
5. Trzy spóźnienia nieusprawiedliwione na lekcje będą traktowane jako jedna godzina nieobecności nieusprawiedliwionej.
6. Uczeń usprawiedliwia nieobecności w ciągu 2 tygodni od ich zakończenia.
7. Zasady postępowania szkoły w sprawie nieobecności ucznia na zajęciach:
1) wychowawca podejmuje kontakt z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sytuacji, gdy w ciągu 2 tygodni uczeń nie usprawiedliwi opuszczonych zajęć,
2) nauczyciele przedmiotu zgłaszaj± wychowawcy powtarzające się nieobecności na danym przedmiocie,
3) konsekwencje wynikające z nieusprawiedliwionych godzin:
a) rozmowa indywidualna wychowawcy z uczniem (1 godzina nieusprawiedliwiona),
b) rozmowa wychowawcy z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami) odnotowana w dzienniku (najpóźniej po 10 godzinach lekcyjnych nieusprawiedliwionych),
c) kontakt wychowawcy z pedagogiem (w przypadku podejrzenia o wagary),
d) upomnienie ucznia przez dyrektora szkoły (po 11 godzinach lekcyjnych nieusprawiedliwionych) i pisemne powiadomienie rodziców,
e) nagana dyrektora szkoły i złożenie wniosku o ukaranie rodziców do wójta gminy.
8. Zasady postępowania szkoły w sprawie udzielonych upomnień i nagan:
1) upomnienie wychowawcy klasy – uczeń może otrzymać najwyżej ocenę bardzo dobrą,
2) jedna nagana wychowawcy klasy – uczeń może otrzymać najwyżej ocenę dobrą,
3) kolejna nagana wychowawcy – ocenę poprawną,
4) jedna nagana dyrektora szkoły – uczeń otrzymuje ocenę nieodpowiedni±,
5) kolejna nagana dyrektora szkoły – uczeń otrzymuje ocenę naganną, także w przypadku udowodnionego konfliktu z prawem.
Każde upomnienie i nagana musi być odnotowane w dzienniku lekcyjnym, o naganach należy poinformować rodziców.