"BOROWIACY W TEATRZE ŻYCIA"

 

patronat medialny;

tygodnik  tucholski

 

 

Realizacja działań edukacyjno-wychowawczych finansowanych przez    EFS

prowadzonych przez szkoły w Gminie Cekcyn:

 

Urząd Miejski w Tucholi - lider M.Śmieszek

Szkoła Podstawowa Zielonka - KJ A. Kater

Szkoła Podstawowa Iwiec - KJ R. Witkowski

Zespół Szkół - KJ A. Filipski

Gmina Cekcyn - KL P. Gackowski

Etapy trwania projektu oraz zakres zajęć poniżej:

Etap 1: Rekrutacja – 578 uczestników (IX-X/09)

Etap 2: Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z przedmiotów ścisłych i humanistycznych dla 8 grup i 94 BO (w tym dziewczynek -45 i chłopców -49) w wymiarze 8 godzin tygodniowo – XI/09 – V/10 (8 x 8  tygodni w 2009 r. = 64 godz. x 50 zł = 3 200 zł; 16 tygodni w 2010 r. = 128 godz. x 50 zł =  6 400 zł; razem 192 godziny = 9 600 zł W doborze BO uwzględniono wyniki sprawdzianu kompetencji i klasyfikacji oraz wyniki ankiet ewaluacyjnych z poprzedniego projektu.

W związku z proponowanymi zajęciami pragniemy uzyskać lepsze wyniki edukacyjne oraz wpłynąć na poprawę samooceny BO i ich relacji z rówieśnikami.

 

Etap 3: Prowadzenie zajęć logopedycznych w 3 grupach; łącznie dla 26 BO (dz. -14; ch -12) – 3 godz. tygodniowo – XI/09 – V/10 (3 x 8  tygodni w 2009 r. = 24 godz. x 50 zł = 1 200 zł; 16 tygodni w 2010 r. = 48 godz. x 50 zł = 2 400 zł; razem 72 godziny = 3 600 zł Dzieciom mającym zaburzenia mowy trudniej jest osiągnąć dobre rezultaty w nauce, a ponadto mają trudniejszą komunikację w gronie rówieśników, wstydzą się swojego deficytu, są wycofane i mało aktywne. Dzięki zajęciom poprawią nie tylko wymowę, ale również kontakty z rówieśnikami i poczucie własnej wartości.

 

Etap 4: Prowadzenie zajęć profilaktyczno-terapeutycznych dla jednej osoby; łącznie dla 1 BO (dz. 1; ch -0) – 1,25 godz. tygodniowo – XI/09 – V/10 (1,25 x 8  tygodni w 2009 r. = 10 zabiegów x 120 zł = 1 200 zł; 16 tygodni w 2010 r. = 20 zabiegów x 120 zł = 2 400 zł; razem 30 zabiegów =  3 600 zł  Konieczność  przystosowania swojej osoby do życia w samodzielnym zależnym świecie

Etap 5: Prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje kluczowe – kompetencje naukowo-techniczne – w 2 grupach; łącznie dla 25 BO (dz. -9; ch -16) – 2 godz. tygodniowo – XI/09 – V/10 (2x 8  tygodni w 2009 r. = 16 godz. x 50 zł = 800 zł; 16 tygodni w 2010 r. = 32 godz. x 50 zł = 1 600 zł; razem 48 godzin = 2 400 zł Propozycja zajęć jest zgodna z planowaniem własnego samorozwoju przez uczniów i przygotowaniem się do aktywnego życia zawodowego.

 

Etap 6: Prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje kluczowe – porozumiewanie się w językach obcych – w 2 grupach; łącznie dla 25 BO (dz. -13; ch -12) – 2 godz. tygodniowo – XI/09 – V/10 (2x 8  tygodni w 2009 r. =16  godz. x 50 zł = 800 zł; 16 tygodni w 2010 r. = 32 godz. x 50 zł = 1600 zł; razem 48 godzin = 2 400 zł Zainteresowanie edukacją językową jest równie duże u dziewcząt, jak i u chłopców, wsparcia potrzebują szczególnie uczniowie o średnich i małych możliwościach. Po zajęciach BO zwiększą kompetencje językowe.

 

Etap 7: Prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje kluczowe – zajęcia matematyczne - w 3 grupach; łącznie dla 30 BO (dz. -16; ch -14) – 3 godz. tygodniowo – XI/09 – V/10 (3x 8  tygodni w 2009 r. = 32 godz. x 50 zł = 1 600 zł; 16 tygodni w 2010 r. = 32 godz. x 50 zł = 1 600 zł; razem 64 godzin = 3 200 zł Niewielka przewaga dziewczynek świadczy o tym, że potrzebne im jest wsparcie z nauk ścisłych, natomiast chłopcy nawet o mniejszych możliwościach chętniej uczestniczą w zajęciach mat. – przyr. niż humanistycznych.

 

Etap 8: Prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje kluczowe – zajęcia przyrodnicze – w 2 grupach; łącznie dla 35 BO (dz. -25; ch 10) – 1 godz. tygodniowo – XI/09 – V/10 (2x 8  tygodni w 2009 r. = 16 godz. x 50 zł = 800 zł; 2x16 tygodni w 2010 r. = 32 godz. x 50 zł = 1600 zł; razem 48 godzin = 2 400 zł Bory Tucholskie bogactwo naturalne oraz kulturowe…

Etap 9: Prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje kluczowe – zajęcia sportowe mające wpływ na zachowania społeczne, a także postawę w grupie a także korygujące wady postawy – w 4 grupach; łącznie dla 60 BO (dz. -31; ch -29) – 4 godz. tygodniowo – XI/09 – V/10 (4x 8  tygodni w 2009 r. = 32 godz. x 50 zł = 1 600 zł; 16 tygodni w 2010 r. = 64 godz. x 50 zł = 3 200 zł; razem 96 godzin = 4.800 zł Zajęcia mają wpływ na zachowania społeczne, a także postawę w grupie oraz korygujące wady postawy. Dziewczynki w pewnym okresie niechętnie uczestniczą w zajęciach ruchowych i poprzez odpowiedni program zajęć chcemy je zmotywować do dbania o własne zdrowie i właściwą postawę.

 

 

Etap 10: Prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje kluczowe – kompetencje społeczne i obywatelskie – w 2 grupach; łącznie dla 25 BO (dz. -15; ch 10) – 2 godz. tygodniowo – XI/09 – V/10 (2x 8  tygodni w 2009 r. = 16 godz. x 50 zł = 800 zł; 16 tygodni w 2010 r. = 32 godz. x 50 zł = 1 600 zł; razem 48 godzin = 2 400 zł

 

Etap 11: Prowadzenie zajęć rozwijających świadomość i ekspresję kulturalną – w tym zajęcia plastyczne, muzyczne i teatralne; łącznie w 5 grupach dla 107 BO (dz. -63; ch 44) – 7 godz. tygodniowo – XI/09 – V/10 (7x 8  tygodni w 2009 r. = 56 godz. x 50 zł = 2 800 zł; 16 tygodni w 2010 r. = 112 godz. x 50 zł = 12 800 zł; razem 168 godzin = 8 400 zł Dzięki zajęciom nasi BO mają szanse rozwijać różne kompetencje kluczowe, jednakże w innej formie. Ze względu na swoją atrakcyjność przyciągają zarówno dziewczęta jak i chłopców, którzy poprzez udział w zajęciach będą rozwijać nie tylko umiejętności manualne i aktorskie ale również wpłyną pozytywnie na rozwój emocjonalny BO.

 

Etap 12: Prowadzenie zajęć związanych z rozwijaniem kompetencji informatycznych – w 4 grupach; łącznie dla 45 BO (dz. -23; ch -22) – 1 godz. tygodniowo – XI/09 – V/10 (4x 8  tygodni w 2009 r. = 32 godz. x 50 zł = 1 600 zł; 16 tygodni w 2010 r. = 64 godz. x 50 zł = 3 200 zł; razem 96 godziny = 4 800 zł

Etap 13: Zorganizowanie wyjazdów do teatru dla 4 grup; łącznie dla 176 BO (dz. -78; ch - 98) – ( 4 wyjazdy 1000 km x 4 zł = 4 000zł + 176 osób x 20 zł bilet = 3.520zł

                Razem 7 520 zł

Etap 14: Zorganizowanie wyjazdu do Planetarium i Orbitarium dla 1 grupy; łącznie dla 45 BO (dz. -23; ch - 22) – ( 1 wyjazd 250 km x 4 zł = 1 000zł + 45 osób x 15 zł bilet = 675 zł  Razem 1 675 zł

Etap 15 Zorganizowanie audycji Filharmonii Pomorskiej dla 500 BO uczniów SP i Gimnazjum (dz.-255; chł.-245) 6 audycji x 250 zł = 1500 zł.

 

Etap 16: Autoewaluacja na poziomie Partnera (I/10 i V/10)

Etap 17: Monitoring działań edukacyjno- wychowawczych na poziomie Partnera (IX/09 – V/10)